-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12573 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

چند متر مانده به ضريح امام حسين( نماز كامل خوانده مي شود؟

مسافري كه قصد اقامت نكرده، يعني قصد دارد كه كمتر از ده روز در شهري كه مسافرت كرده است، بماند، در چهار جا، بين قصر(شكسته) و تمام، مخيّر است. به اين معني كه مي تواند نماز را شكسته بخواند، و يا اينكه تمام بخواند. و آن چهار مكان عبارتند از : مسجدالحرام، مسجدالنبي(، مسجدكوفه، و حائر حسيني، البته تمام خواندن نماز افضل است.

و بنا بر اقوي تمام روضة شريفه، جزء حرم امام حسين( محسوب است. و از طرف بالاي سر، تا شبكه هاي متصل به رواق، و از طرف پا، تا درب متصل به رواق، و از پشت سر، تا حد مسجد، جزء حرم است. و خالي از قوّت نيست كه مسجد و رواق شريف هم، جزء حرم شمرده شود؛ و مسافر در آنجاها هم، مخيّر باشد. ولي احتياط آن است كه در اين دو مورد، قصر خواند شود؛ و ترك اين احتياط سزاوار نيست.(1)





















ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

منابع و مآخذ :

1. تحريرالوسيله امام خمينيره،ج1،ص481







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.